Ads Top

MAVİ ŞARAP 


Efendim biliyorsunuz ki konumuz sadece minimalizm değil. İnce Zevkler aynı zamanda. Şimdi size henüz pek bilinmeyen, ilk sizin öğrenmenizi istediğim bir konudan bahsedeceğim. Mavi ve Turuncu Şarap. Şarap Çeşitleri ile ilgili her şey. 



Mavi Şarap ilk olarak İspanya'da üretildi. Markası Gik.  Alkol oranı %11.5. Sushi, nacho ve makarna ile çok iyi gidiyormuş. 

Mavi şarap üreten Gik'in kurucularından Taig McCarthy, "İnsanlar mavi şaraba baktıklarında biraz şaşırsınlar biraz da içerken eğlensinler istedik. Yıllardır değişiklik yapılmayan şarap endüstrisinde devrim yapmak istiyoruz." diyor.



Mavi Şarap Nedir? Sağlıklı mı? 

Mavi Şarap, kırmızı ve beyaz şarabın karıştırılması, kimyasal bir tepkimeye girmesi ve kalorisiz tatlandırıcı eklenmesi ile oluşuyor. 

İspanya'da ilk çıktığı zamanda çok fazla problemle baş etmek durumunda kaldı mavi şarap. Çünkü İspanya kanunlarına göre sadece kırmızı ve beyaz şarap satılabilir. Ancak artık bu problem ortadan kalktı. Çünkü artık ona şarap denmiyor. Şirket üzülerek bunu sitesine ekledi. "Mavi olduğu için ona şarap dememize izin vermiyorlar" dedi. Yazık değil mi ya?😔




Listerine'e benzemiyor mu aynı? 😏 Efendim Türkiye'de satılmıyor. Avrupa'da da Fransa İngiltere, İspanya'dan satın alabilirsiniz. Online satış linkini buraya bırakıyorum: 

Mavi Şarap Alıcam. Yazıya tıklayın sizi siteye götürecek. 37 euro kendileri. 

TURUNCU ŞARAP 


Amerika'da en çok satılan şarap türü haline geldi turuncu şaraplar. Beyaz, Kırmızı ve Rose şaraba alışkınız, ama turuncu? 😨 Turuncu şarap üzümün kabuk ve çekirdekleriyle bekletilip, fermente olması ile oluşur. Kabuk ve çekirdeklerle haşır neşir olduğu için biraz taneli, pürüzlü bir yapısı vardır.  Beyaz et, tuzlu peynirler ile çok iyi gider. Soğuk servis edilir. Türkiye'de nerelerde içebiliriz bilgisine henüz ulaşamadım, belki de yoktur. Ama bir online alışveriş sitesinde turuncu şarap satılıyor ve ülke seçenekleri arasında Türkiye de var. Yani bence alabiliriz. 19 euro ve 65 euro arasında değişen fiyatları vardır. 

Turuncu şarap alıcam. Bu yazıya tıklarsanız seçenek ve fiyatları görebilirsiniz. 

SARI ŞARAP 

Ben de ilk kez duydum. hakkında fazla bilgi yok, bu yüzden yabancı kaynaklardan araştırma yaptım. Fransa'da ya da Çin'de bulabiliyorsunuz arkadaşlar. Kategori olarak aslında beyaz şarap kategorisine giriyormuş ama rengi gerçekten bira gibi sapsarı. Ceviz kokan bir şarap. Çin'deki ise pirinç ve buğdaydan elde ediliyor. 


YEŞİL ŞARAP 

Kaliforniya'da üretiliyor. Kenevirli şarap arkadaşlar. Portekiz'de de Vinho Verde olarak satılan var ama o aslında yeşil şarap değil, çeviri hatası. Canna Wine'ın içinde sativa türünden bir kenevir var. Keyifle içip sonrasında bebek gibi uyumak isteyenler için ideal. Ben denemedim.  Satın al diyince çıkan sayfaya yönlendiriyorum sizi; 

Kenevirli yeşil şarap alıcam  Sanırım mailleşerek, anlaşmanız lazım. Ben almayı düşünmüyorum o yüzden daha fazla araştırmadım. Baya ekstrem çünkü. Deneyen olursa görüşlerinizi bekliyorum. 



SİYAH ŞARAP 

Siyah şarap için çok güzel bir alıntı ile başlamak istiyorum. Cahors, siyah şarabını Avrupa çapında ihraç etmiş, krallara ve papalara sunmuş. İmparatorlara “bize üzüm mü lazım, buğday mı?” diye sorulduğunda üzümü seçtirecek kadar lezzetli bi şaraptan bahsediyoruz."  Sadece Fransa'da, Bordeaux'un doğusunda bulabilirsiniz. Vişne ve baharat tadını içerken alırsınız.  

Daha fazla bilgi için: Siyah şarap hakkında daha fazla bilgi buraya tıklayın. 



Kırmızı, Rose ve Beyaz Şarapla ilgili çok fazla bilgi var. Bunları da bulup özetleyip başka bir yazıda anlatacağım. Şimdilik yeni yeni duymaya başladığımız türdeki şaraplardan bahsettim. Mavi Şarap, Turuncu Şarap pek yakında çok moda olacak. Siz de tadını merak ettiyseniz internetten satın alabilir ya da bir yurtdışı gezisi düzenleyebilirsiniz. 
Okuduğunuz için çoook teşekkürler 💓💕 





1 yorum:

Sen ne düşünüyorsun?

Blogger tarafından desteklenmektedir.