Ads Top



Arkadaşlar biliyorum temamızla hiç ilgisi yok ama ben tam bir potterhead'im ve canım sıkıldıkça bütün eski filmleri yeniden izliyorum. Bu benim için stresten kurtulmanın güzel bir yolu.Birkaç saatliğine dünyadan, kendi gerçekliğimden uzaklaşmak gibi. Henüz gidemedim ama bir gün Londra'ya gidip bir Harry Potter turu yapmak istiyorum. Bu büyülü dünyayı olabildiğince görmek istiyorum gerçekten. O yüzden bugün bu konuyla ilgili bir yazı yazmaya karar verdim. Harry Potter serisinin çekildiği yerler!!


Film Londra'da, İskoçya'da ve Stüdyoda olmak üzere üç farklı alanda çekilmiş. Her filmden spesifik mekanları size gösterip nerede olduklarını söyleyeceğim şimdi.

1. ST. PANCRAS RENEİSSANCE HOTEL/ KİNG'S CROSS STATİON

Burayı hatırladınız mı arkadaşlar? Meşhur King's Cross İstasyonu. Hogwarts'a giden trenlere buradan bineceğinizi düşünmüştünüz dimi. Ama hayır gerçek hayatta burası bir otel... Üzdü. Dokuz üç çeyrek peronunun önünde fotoğraf çekilmek istiyorsanız, o kısım Warner Bros Stüdyoları'nda bulunuyor...













2.DİAGON ALLEY / HARRY POTTER STÜDYOLARI/ ORLANDO

Benim için en büyüleyici kısımlardan biri Diagon Alley'deki sahneler... Gerçekten bayılıyorum. Diagon Alley de normalde Londra'da Warner Bros stüdyolarında çekildi, ancak güzel haber... Orlando'da bir tema parkı kuruldu ve burada gerçek boyutlarıyla Diagon Alley yeniden inşa edildi. Gerçekten Ollivander'den asanızı alabilisiniz, Quidditch turnuvalarına katılabilirsiniz ve ejderha saldırılarına uğrayabilirsiniz... Muhteşem değil mi? Mutlaka gitmek istiyorum. Ama pahalı bir yolculuk olacağı kesin.
















3. GRİNGOTTS BANKASI/ AUSTRALİA HOUSE 

Arkadaşlar bildiğim kadarıyla Grigotts sonraki filmlerde stüdyoda çekilse de, ilk filmlerde Gringotts'ın içi Londra'daki Australia House adlı binada çekildi. Her türlü Londra Turu yaparken gidilip gezilebilecek bir bina.




3. CLAREMONT SQUARE / GRİMMAULD PLACE

Benim en sevdiğim sahnelerden biri. Yoldaşlık'ın gizli yuvası Grimmauld Place artık gizli falan değil. Metroyla 5 dakika yürüme mesafesinde. Claremont Square yazınca çıkıyor. Ama ne yazık ki normal bir apartman halinde. En azından biz Muggle'lar için...



4. LEADENHALL MARKET 

Belki çoğunuz hatırlamıycak ama ilk film yani Felsefe Taşı'nda Harry ve Hagrid'in alışveriş için geldiği yerlerden biri. Viktoryan tarzda müthiş bir mimarisi olan, bizdeki kapalı çarşı muadili bir yer :))) Gitmişken bence mutlaka gezilmeli. 






5. DURHAM KATEDRALİ / İNGİLTERE / NAMI DİĞER HOGWARTS 

Hogwarts binası devasa olduğu için tek bir mekanda çekilmedi. Çeşitli açılardan aslında başka yerlerde çekilmiş. Neyse Orlando'ya gidenler tek parça halinde gezebilir heralde... Gerçi Hogwarts binasının tıpatıp aynısını inşa etmiş olacaklarını zannetmiyorum, bu inanılmaz bir maliyet gerektirir. Maketini yapmışlardır bence...

 















6. HARDWİCK HALL / MALFOY ŞATOSU (izlemeyen kaldıysa spoiler içerir)

Malfoy'ları seven var mı aranızda? Ben küçükken Draco'ya aşıktım ve seneler sonra Emma Watson da küçükken Draco'ya (Tom Felton) aşık olduğunu itiraf etti. Evet kötü karakter ama tam kötü değil. Harry'nin hayatını kurtarmışlığı var, Harry de onu seviyor bence-ki son filmde Draco'yu ölüme terk etmedi. Bu da Narcissa'nın Harry'nin hayatını kurtarmasına sebep oldu. Bence iyi kötü uyuşumu çok sevimli bişey. Kimse saf iyi ya da saf kötü değil, mesele insanları olduğu gibi kabul etmek di mi? (Lucius'u tenzih ediyorum cehennemin dibine kadar yolu var:::)))) Bakınız asil Malfoy'ların şatosu aslında burası... 13 Sterlin gibi bir giriş ücreti var...



7. GLENFİNNAN / HOGWARTS TRENİNİN GEÇTİĞİ MÜTHİŞ KÖPRÜ

Evet bu köprü üzerinde, mükemmel manzara eşliğinde seyahat edebilirsiniz... İskoçya'dadır. Glenfinnan Viaduct Trail diye geçer. En son yorumlarda tren ücretinin 2 euro olduğunu yazmışlar. Umarım hala öyledir:)))) 

 

Sırf fotoğraflara bakarken bile filmi izliyormuş hissine kapıldınız mı siz de? Tekrar izlemeyi düşünür müsünüz peki?

8.VEEE J.K ROWLİNG'İN ESİN KAYNAĞI OLAN O MÜTHİŞ YER... LELLO LİBRARY 

Portekiz/ Porto'da bulunan bir kütüphane. Harry Potter serisi bu kütüphaneden ilham alınarak yazılmış arkadaşlar... Gerçekten de andırıyor değil mi? Eğer içeriden bir kitap satın alırsanız giriş ücreti bile ödemiyorsunuz. Öyle de güzel bir yer...

 

 

Eğer benden önce giderseniz benim yerime de kaymak birası içmeyi unutmayın.

via GIPHY

Yazı sizin için bilgilendirici olduysa, ya da eksiklerin olduğunu düşünüyorsanız lütfen yorumlarda buluşalım <3  Sevgilerimle...



Hiç yorum yok:

Sen ne düşünüyorsun?

Blogger tarafından desteklenmektedir.