Ads Top

Arkadaşlar merhaba. En son Fitback hakkında yazmıştım. Evet Fitback hızla kilo vermek isteyenler için güzel bir çözüm ama biraz tembellere yönelik. Bugün bir beslenme tipi hakkında yazmak istedim. Son günlerde oldukça revaçta olan bir tür. Sebebi ise size uzun ve sağlıklı bir hayat sunuyor olması. Makrobiyotik beslenmeye göre öğün oluşturmak hiç de zor değil aslında geleneksel bir türk yemeğini pişirirken çok daha fazla uğraşıyoruz. Makrobiyotik beslenme ise daha farklı bir sistem.  Madonna ve Gwyneth Paltrow da bu şekilde besleniyor.


Şimdi gelelim bu beslenme sistemi nasıl? sorusuna. Makro ve Bios kelimelerinin birleşimi, yani 'uzun yaşam' anlamına geliyor.

1. EN ÇOK TAHILLARI TÜKETİYORUZ ( %60) 



Tahıllar bu beslenme sisteminde en başta geliyor. Ancak ekmek değil bahsettiğimiz... Buğday, çavdar, yulaf gibi işlenmemiş tahıllardan bahsediyoruz. 

2. MEVSİM SEBZELERİYLE BİRLEŞTİRİYORUZ  (%30)

Örneğin; Buğday Salatası gibi. Bu makrobiyotik beslenme için güzel bir örnek. Yapımı da basit, ayrıca tok tutacaktır. Maliyeti de fazla değil arkadaşlar. 



3. ÇİĞ YA DA BUHARDA PİŞMİŞ BAKLAGİLLER (%10) 

Şimdi denklemimiz şuna döndü, 'İçinde haşlanmış fasulye olan buğday salatası' Kafamdan tarif uydurdum size. Ama mantığı anladığınızı düşünüyorum. Eğer böyle beslenmeyi alışkanlık haline getirirsek enerjimiz otomatik olarak yükselecek, yorgunluğumuz azalacak, vücudumuz ödem tutmayacak, kilo problemi söz konusu dahi olmayacak ve sağlık sorunlarımız minimuma inecek arkadaşlar. 



4. ÇİĞNE ÇİĞNE ÇİĞNE ÇİĞNE! 😏

Evet arkadaşlar öyle hızlıca yiyip masadan kalkmak yok genç kalmak istiyorsanız. Ağır ağır slow motionda çiğneyerek yiyeceğiz. Bu gerçekten çok zor artık vakit sorunu yaşıyoruz ama minimalizme çok uygun bir beslenme biçimi. Gerçekten az, öz ve nimete saygı duyarak yiyoruz bu şekilde. Dünyada hala yiyeceğe, temiz suya bile ulaşamayan insanlar var ve biz ihtiyacımızdan fazla yiyip, bazen kalanını çöpe bile döküyoruz. Bu büyük bir israf. Önce nefsimizi sakinleştirip, doğaya ve besinlere saygımızı göstererek az yememiz gerekiyor.



via GIPHY


Ben uygulamayı mutlaka düşünüyorum ama bir sıkıntı var burada beni zorlayan... Yasaklar listesi.💆

NELERİ YEMİYORUZ? 

-Şeker, rafine şeker
- Baharat
- Alkol
- Et 
- Yumurta
- Süt
- Peynir
- Koruyucu, yapay tatlandırıcı ve renklendirici 
- Kimyasal içeren maddeler; tüm konserve, dondurulmuş, işlenmiş ve ısıtılmış besinler 
- Kafein 
- Bal 
- Pekmez 
- Çikolata

Et, Yumurta, süt peynir yok mu? Kafein mi yok? Bu benim için çok zor olurdu. Gerçekten anlayamıyorum bazı doktorlar dünde 2-3 yumurta yiyin et mutlaka yiyin vesaire diyor bazıları yemeyin diyor. Doktorlar artık aralarında bi anlaşsa mı acaba? 😞🙏 Kafamız karıştı, yıldık. Mesela Canan Karatay Makrobiyotik beslenme hakkında ne düşünüyor gerçekten merak ettim. Sorabilir miyiz acaba? Kendisine ulaşmaya çalışacağım ve cevabını sizlerle paylaşacağım... Çok sevgiler 💗 Okuduğunuz için teşekkür ederim...




Hiç yorum yok:

Sen ne düşünüyorsun?

Blogger tarafından desteklenmektedir.